1399/11/16 پنجشنبه
به نام خدا
نحوه چیدمان صندلی ها در حوزه امتحانی
مقررات آزمونهای پایان ترم
نمونه احکام صادره برای امتحانات
راهنمای آزمونها در ساد
 
 اطلاعیه مهم  :بدینوسیله به اطلاع دانشجویان گرامی می رساند؛
جهت اطلاع از عناوین دروس، نام اساتید، تاریخ و ساعت دقیق امتحانات و نحوه برگزاری امتحانات حضوری (کاغذی یا الکترونیکی) و اطلاع از محل برگزاری آنها و همچنین برای مشاهده تاریخ و ساعت دقیق برگزاری امتحانات غیرحضوری و آنلاین دروس عمومی، می توانید گزارش 428 (کارت ورود به جلسه آزمون) را از سامانه گلستان به آدرس reg.pnu.ac.ir و از مسیر زیر دریافت کنید:
* منوی آموزش ==> گزارش های آموزش ==> دانشجو ==> اطلاعات ثبت نام و امتحان ==> 428- برنامه امتحان پایان ترم دانشجو  (در صفحه ای که باز می شود بر روی گزینه «مشاهده گزارش» کلیک کنید)
دریافت این گزارش با پرداخت شهریه امکان پذیر است.

 اطلاعیه مهم  :بدینوسیله به اطلاع دانشجویان گرامی می رساند؛
ثبت نمرات میان ترم و پایان ترم بدون تسویه حساب شهریه امکان‌پذیر نمی باشد، لذا دانشجویان موظف‌اند در اسرع وقت، نسبت به پرداخت کامل بدهی شهریه خود اقدام کنند تا امکان ثبت نمره ایشان برای استاد در سیستم گلستان فراهم گردد.

نکات مهم و کلیدی برای شرکت در امتحانات حضوری
لازم به ذکر است که دانشجویان برای شرکت در امتحانات حضوری، نکات ذیل را با دقت مطالعه کنند.
-
به همراه داشتن تلفن همراه سر جلسه امتحان حتی به صورت خاموش ممنوع می باشد.
-
به همراه داشتن کارت ورود به جلسه (گزارش ۴۲۸) که از طریق سامانه گلستان قابل دریافت می باشد، الزامی می باشد.
-
قبل از شروع آزمون ها آدرس دانشگاه محل تحصیل یا حوزه انتخابی امتحانات را سوال فرمایید تا در اولین روز امتحان دچار تشویش نشوید و به گونه ای برنامه ریزی کنید که حداقل 20 دقیقه قبل از آزمون در حوزه امتحانی حضور داشته باشید.
-
توجه داشته باشید که بعد از گذشت پانزده دقیقه از شروع امتحان، دانشجو حق ورود به جلسه امتحان را ندارد و در امتحانات الکترونیکی هم رایانه، امکان ورود دانشجو به محیط پاسخگویی به سوالات را مسدود می کند.
-
محل قرار گیری شما در جلسه امتحان ، قبل از شروع آزمون بیرون از حوزه امتحانی نصب خواهد شد و دانشجو موظف به نشستن در صندلی خود می باشد زیرا پاسخنامه کاغذی فرد صرفا در صندلی مربوطه قرار داده می شود.(شبیه امتحانات کنکور سراسری)
چنانچه شماره صندلی خود را درست انتخاب کرده باشید، پاسخ نامه عکس دار شما با تمامی مشخصات روی دسته صندلی مشاهده خواهید کرد و اگر پاسخ نامه متعلق به شما نبود حتما مراقبین جلسه را مطلع نمایید.
-
بعد از کنترل مشخصات شناسنامه ای و امتحانی پاسخنامه و اطمینان از صحت آنها، با خودکار آبی مشخصات خود را تایید و امضاء نمایید.
-
هر امتحان تستی دارای کد سری سوال می باشد که باید طبق برگه سوال تکمیل گردد و معمولا کد سری سوال اکثر امتحانات  عدد 1 می باشد که با مداد مشکی باید تکمیل گردد.
-
پاسخگویی به سئوالات تستی صرفا با مداد سیاه باید باشد و پاسخنامه های تکمیل شده با خودکار تصحیح نخواهند شد.
-
دقت داشته باشید پاسخ نامه خود را به هیچ عنوان تا و کثیف ننمایید زیرا دستگاههای علامت خوان قادر به تصحیح آن نخواهند بود.
-
بعد از دریافت سوال دقت نمایید که کد درس مندرج در پاسخنامه حتما بالای سربرگ سئوال وجود داشته باشد تا از صحیح بودن سوال اطمینان حاصل نمایید.
-
دقت نمایید که مراقبین جلسات امتحان، لیست حضور و غیاب را حضور شما می آورند که باید در محل مشخص شده امضاء نمایید و چنانچه به هر دلیل این لیست را امضاء ننمایید غایب تلقی خواهید شد.
-
دروسی که امتحان آنها به صورت تستی و تشریحی برگزار می شود، پس از پایان یافتن وقت سوالات تستی برگه های تستی جمع آوری می شود، لذا ابتدا سوالات تستی را پاسخ داده و سپس اقدام به پاسخگویی به سوالات تشریحی نمایید.
-
دانشجويانی که دروس امتحانی آنها به صورت تشریحی می باشد، با توجه به اسکن و بارگذاری برگ تشریحی در سیستم گلستان از نوشتن برگ تشریحی به صورت دو رو جدا خودداری شود و فقط صفحه ای که حاوی بارکد است باید برای پاسخ گویی به سوالات تشریحی استفاده شود.
-
دانشجویانی که دو امتحان به صورت همزمان دارند یکی الکترونیکی و یکی کاغذی، ابتدا آزمون الکترونیکی را باید شرکت کنند و سپس آزمون کاغذی. لذا باید قبل از شروع آزمون الکترونیکی به مسئول برگزاری آزمون الکترونیکی در سایت اطلاع دهید تا آزمون کاغذی شما را بعد از الکترونیکی برگزار کنند، دقت شود باید دو لیست حضور و غیاب را امضا نمایید.
-
امتحاناتی که دانشجو باید به صورت الکترونیکی شرکت نماید در برگ شماره صندلی نصب شده در سالن امتحانات مشخص می شود و با رایانه هایی که در حوزه های امتحانی الکترونیکی نصب شده برگزار می شوند. دقت نمایید در این آزمون ها نیز نام کاربری: شماره دانشجویی و رمز ورود: کد ملی ثبت شده در سیستم گلستان می باشد و همکاران مستقر در سالن امتحانی شما را راهنمایی خواهند نمود.
-
نمرات امتحانات الکترونیکی پس از پایان آزمون، از 12 نمایش داده خواهد شد و دانشجو چنانچه نمره میان ترم داشته باشد جمع نمره پایان ترم و نمره میان ترم، نمره نهایی وی خواهد بود و اگر نمره میان ترم نداشته باشد نمره پایانی از 20 محاسبه خواهد شد. مثلا اگر نمره دانشجویی در آزمون پایان ترم 10باشد و میانترم وی 8 ثبت شود نمره نهایی وی 18 خواهد بود ولی اگر نمره میان ترم نداشته باشد، نمره پایان ترم در کسر 20/12 ضرب خواهد شد و نمره وی16/67 می باشد.
-
نمرات امتحانات کاغذی و الکترونیکی چند روز بعد از برگزاری در سامانه گلستان در قسمت مشاهده نتایج آزمون دانشجو قابل مشاهده خواهند بود و نمره نهایی پس از ثبت نمرات میان ترم و نمرات عملی توسط اساتید محترم در قسمت اطلاعات جامع دانشجو قابل مشاهده بوده و تا زمانی که رنگ نمره قرمز می باشد قابل اعتراض خواهد بود.
-
ثبت اعتراض به سوالات امتحانی حداکثر تا سه روز دانشجو می‌تواند اعتراض خود را در سیستم گلستان ثبت نماید.
-
چنانچه فکر می کنید سوالات از کتابی غیر از منبع اعلام شده در برگ انتخاب واحد طرح شده، در سامانه گلستان این موضوع را ثبت نمایید تا پس از بررسی، امتحان مجدد در تاریخ جدید برگزار شود.
-
آزمون های تستی نمره منفی ندارند، لذا هیچ سوالی را بدون جواب نگذارید.
-
چنانچه برای یک سوال دو گزینه انتخاب نمایید، دستگاه علامت خوان آن سوال را اشتباه تلقی خواهد کرد.
-
از آوردن هر گونه کتاب، جزوه، یادداشت به حوزه امتحانی خودداری فرمایید، زیرا چنانچه انتفاع شما از تقلب محرز شود، پرونده تخلف تشکیل و کمیته انضباطی دانشگاه نسبت به صدور رای برای افراد متخلف اقدام خواهد کرد.
نكاتي در خصوص امتحان دادن در سامانه آموزش الكترونيكي براي آزمونهاي ميان ترم و دروس بدون منبع و نيز دروسي كه با توجه به آمار ثبت نامي به صورت مجازي برگزار مي شود
(lms.yazd.pnu.ac.ir)
  1. فيلمهاي راهنما در صفحه اصلي سامانه وجود دارد.
  2. چند ساعت قبل از شروع آزمون از صحت شماره دانشجويي و رمز خود و در نتيجه از ورود موفق به سامانه اطمينان حاصل كنيد.
  3. به دو روش مي توانيد وارد آزمون يك درس شويد: اول: از گزينه آزمونهاي پيش رو و دوم: از گزينه كلاسها و انتخاب ورود به كلاس و بعد قسمت آزمونها.
  4. زمان امتحان بلافاصله بعد از انتخاب گزينه ورود به آزمون محاسبه مي شود بنابراين اگر همزمان دو امتحان داريد قبل ازشروع آزمونها زمان شروع و پايان هر آزمون و مدت زماني را كه فرصت پاسخگويي داريد كنترل نماييد و سپس انتخاب كنيد كه كدام امتحان را اول به اتمام برسانيد و بعد از آن امتحان بعدي را شروع نماييد.
  5. قبل از شروع هرآزمون توضيحات درج شده را به دقت مطالعه نماييد.
  6. يك آزمون به دو  صورت ممكن است نمايش داده شود كه انتخاب هر يك از اين روش ها در اختيار استاد درس است.
  • كليه سئوالات در يك صفحه نمايش داده مي شود.
  • هر سئوال در يك صفحه مجزا نمايش داده مي شود. امکان بازگشت و مرور سئوالات پاسخ داده شده ی قبلی، بستگی به نظر استاد و فعال کردن این گزینه در تنظیمات آزمون دارد.
  1. بعد از پاسخ دادن به هر سئوال حتما بايد گزينه ثبت پاسخ را كليك نماييد حتي اگر كليه سئوالات در يك صفحه نمايش داده شود. در غیر اینصورت با خروج از آزمون یا رفتن به سوال بعدی پاسخ شما حذف می شود. با هر بار تغییر پاسخ لازم است مجددا روی گزینه ثبت پاسخ کلیک کنید . پاسخ هر سوال پس از کلیک روی دکمه "ثبت پاسخ" در سامانه ثبت می شود و نیازی به تایید نهایی یا ثبت کلی پاسخ ها نیست.
  2. در سئوالات تشريحي كادري براي تايپ جواب وجود دارد كه در اين كادر مي توانيد تصوير نيز وارد كنيد. (موقع درج تصوير طول تصوير را حتما بايد كمتر از 1000 كنيد.)
  3. چنانچه استاد خواسته باشد گزينه ارسال فايل نيز براي سئوالات تشريحي وجود دارد كه از اين گزينه فقط براي ارسال فايلهاي غيرتصويري مانند ورد، پي دي اف و  ... بايد استفاده شود. حداكثر حجم فايل و نوع فايلهاي مجاز مشخص شده است. دقت نماييد بارگذاري فايل به ميزان حجم آن زمان بر مي باشد بنابراين براي اين كار به زمان باقي مانده خود از امتحان دقت داشته باشيد. قبل از اتمام مهلت ازمون بايد فايل را بارگذاري نموده باشيد گزينه ثبت پاسخ را نيز كليك كرده و پيام پاسخ شما ثبت شد را نيز مشاهده كرده باشيد.
  4. چنانچه در حين امتحان سيستم شما هنگ كرد و يا اينترنت قطع شد و يا مشكل ديگري ايجاد شد مشكل را سريعاً برطرف نموده و در صورتي كه هنوز فرصت ورود به آزمون داشته باشيد (با توجه به تاريخ و ساعتي كه استاد براي زمان پايان امتحان مشخص نموده است) مي توانيد دوباره وارد آزمون شويد و ادامه ازمون را بدهيد در اين صورت پاسخهايي كه قبلا ثبت كرده بوديد براي شما ذخيره شده است. اگر به موقع نتوانستيد مشكل را حل كنيد و زمان پايان ازمون فرا رسيد با مركز و يا استاد خود تماس بگيريد.
  5. در صورت اطمینان از ثبت پاسخ ها می توانید از آزمون خارج شوید و گزينه "خروج از آزمون" را كليك نماييد. به منظور كنترل ثبت همه پاسخ ها مي توانيد گزينه "بررسي پاسخ هاي ثبت شده" را كليك نماييد. تا وقتی زمان داشته باشید امکان بازگشت به آزمون وجود دارد. بعد از خارج شدن از آزمون در سه حالت نمي توانيد دوباره وارد آزمون شويد اول اينكه مدت پاسخگويي شما به پايان رسيده باشد يعني زماني كه در صفحه ازمون بوده ايد مدت مجاز شما به پايان رسيده باشد و دوم اينكه بازه تعيين شده توسط استاد براي پايان آزمون فرارسيده باشد حتي اگر شما بر طبق ساعت ورود به آزمون هنوز فرصت پاسخگويي داشته باشيد و سوم اينكه استاد نوع ازمون را روش تك سئوالي و بدون قابليت برگشت به سئوال قبلي انتخاب كرده باشد.
  6. براي مشاهده نمره خود در صورتي كه استاد گزينه مشاهده نمره و پاسخنامه را فعال نموده باشد مي توانيد وارد قسمت كلاسها و سپس آزمون شويد و در مقابل آزمون مورد نظر گزينه "نتيجه" را انتخاب نماييد. سئوالات تستي به صورت خودكار و توسط سامانه تصحيح مي شوند ولي سئوالات تشريحي را استاد بايد تصحيح و نمره دانشجو را در سامانه ثبت نمايد.