1399/8/3 شنبه
به نام خداي عليم
 
اطلاعيه ويژه پذیرفته‌شدگان ورودي سال 1400 و انجام مراحل از ثبت نام تا نحوه شركت در امتحانات
كليه مراحل ثبت نام، پرداخت شهريه، انتخاب واحد، شركت در كلاسها و امتحانات به صورت غيرحضوري انجام مي گيرد. شایان ذکر است ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان براي تحويل مدارك و تشكيل پرونده به مرور و با رعايت نكات بهداشتي تا قبل از برگزاري امتحانات پايان ترم  انجام خواهد شد. پذیرفته شدگان غیرایرانی لازم است جهت اخذ روادید تحصیلی به مرکز محل قبولی مراجعه تا نسبت به معرفی آنها به مراجع ذیصلاح اقدام لازم صورت پذیرد.
مرحله اول: عضويت در كانال اطلاع رساني دانشگاه و گروه پرسش و پاسخ دانشجويي در پيام رسان سروش
در كانال دانشگاه كليه اطلاعيه ها، اخبار مربوط به كلاسها، امور مربوط به وام هاي دانشجويي و برخي اخبار فرهنگي دانشگاه قرار داده مي شود. در انجام هر يك از مراحل ذيل چنانچه مشكل و يا سئوالي داشتيد مي توانيد در گروه پرسش و پاسخ دانشجويي كليه سئوالات خود را مطرح و از كارشناسان پاسخ خود را دريافت نماييد.
مرحله دوم: تكميل مشخصات و ارسال مدارك و دريافت "گزارش260" از طريق سيستم گلستان

1- كليه پذيرفته شدگان ميبايست با شناسه كاربري و گذرواژه به شرح زير وارد سيستم شوند:
شناسه كاربري: شماره پرونده  c001 و گذرواژه : شماره ملي ( در صورتيكه در ابتداي كد ملي رقم صفر وجود داشته باشد بايد هنگام درج شناسه كاربري ثبت گردد.)
لازم به ذكر است در صورتيكه كد ملي شما در اطلاعات سنجش پر نشده باشد بايستي شماره شناسنامه خود را جهت ورود به سيستم وارد نماييد.
مثال : شناسه كاربري: c001300707
گذرواژه: 0061111111
*درصورتيكه با شناسنامه ويا كدملي موفق به ورود به سيستم نشده ايد شماره پرونده خود را در گذروازه وارد نماييد.
2- از طريق مسيرزير نسبت به تكميل اطلاعات و همچنين ارسال مدارك لازم اقدام نمائيد.
آموزش==> دانشجو==> پذيرش غيرحضوري==> "پذيرش غير حضوري دانشجويان جديدالورود"
3-بعد از تكميل  و پذيرش از مركز با  شناسه كاربري : شماره دانشجويي، گذرواژه: شماره شناسنامه  جهت ثبت نام و انتخاب واحد از تاريخ 1400/07/08 به سيستم مراجعه نماييد.
دانشجويان پسر لازم است قبل از مراجعه به سايت گلستان براي انجام مراحل غيرحضوري به سايت https://services.epolice.ir مراجعه و نسبت به اخذ معافيت تحصيلي اقدام نمايند و رسيد دريافتي را به عنوان يكي از مدارك اسكن و در گلستان بارگذاري نمايند و يك نسخه را نيز به كارشناس تحويل دهند.

مدارك لازم:
  • تصویر صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه
  • تصویر کارت ملی (پشت و رو)
  • عکس رنگی با زمینه روشن بدون کلاه و عینک (برای مراجعه حضوری 3 عدد)
  • مدرک مشخص کننده وضعیت نظام وظیفه (ویژه آقایان)
  • تصویر مدرک دیپلم متوسطه
  • دارندگان دیپلم سالی واحدی یا ترمی واحدی علاوه بر مدرک دیپلم باید مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی خود را ارائه نمایند.
  • تصویر فرم تکمیل شده تعهد اصالت مدارک بارگذاری شده
  • تصویر فرم تکمیل شده تعهد اصالت مدارک بارگذاری شده (دانلود فرم تعهد اصالت مدارك)
تذكر1: حجم هر تصوير حداكثر 250كيلوبايت و فرمت آن jpg يا jpeg باشد.
تذكر2: جهت تهيه تاييديه تحصيلي به جاي مراجعه حضوري به دفاتر پيشخوان خدمت دولت می بایست با مراجعه به سايت http://emt.medu.ir نسبت به درخواست تاييديه اقدام نماييد.
تذكر3: دانشجويان پسر كه مي خواهند از معافيت تحصيلي استفاده نمايند در هنگام ثبت نام غيرحضوري بايد گزينه مشمول را انتخاب نمايند.
تذكر4: فرمهايي كه در آخرين مرحله بايد پرينت بگيريد در هنگام مراجعه حضوري و تشكيل پرونده به انضمام ساير مدارك به همراه داشته باشيد.
مرحله سوم: اطمينان از پذيرش توسط كارشناس رشته در دانشگاه
پس از تکمیل ثبت نام و بارگذاری مدارک توسط پذیرفته شده لازم است کارشناس آموزش مرکز حداکثر ظرف دو روز کاری نسبت به بررسی کامل مدارک بارگذاری شده و تایید و يا عدم تایید ثبت نام دانشجو در سامانه آموزشی گلستان اقدام نموده و پس از تایید کارشناس، امکان اخذ شماره دانشجویی، واریز شهریه و انتخاب واحد دانشجو فراهم می‌شود. براي اطمينان از پذيرش مي توانيد با دانشگاه تماس بگيريد.
بعد از تكميل مراحل و پذيرش شما از مركز مي توانيد با  شناسه كاربري : شماره دانشجويي، گذرواژه: شماره شناسنامه  جهت ثبت نام و انتخاب واحد به سيستم گلستان مراجعه نماييد.
مرحله چهارم: پرداخت شهريه
كليه دانشجويان قبل از انجام انتخاب واحد، موظف به پرداخت شهريه ثابت ميباشند و در صورت عدم پرداخت، امكان انجام انتخاب واحد ايشان مقدور نخواهد بود. لذا قبل از انجام انتخاب واحد از يكي از روشهاي زير نسبت به پرداخت شهريه اقدام نماييد:
  الف) دريافت گزارش 163 از مسير زير و پرداخت شهريه :
          منوي اصلي --> آموزش --> گزارش هاي آموزش --> شهريه --> ليست ها و آمارها-->  فرم واريز وجوه دانشگاه پيام نور
   ب) پرداخت الكترونيكي شهريه از مسير زير :
     منوي اصلي --> آموزش --> شهريه --> پرداختهاي الكترونيكي دانشجو
مرحله پنجم: دريافت برنامه هشت ترمه و منابع درسي
كليه دانشجويان مي بايست قبل از انتخاب واحد نسبت به دريافت برنامه هشت ترمه خود از سايت www.pnu.ac.ir اقدام نمايند.
برنامه هشت ترمه نشان مي دهد هر دانشجو در هر ترم بايد چه واحد هايي را انتخاب نمايد و كليه دروسي كه دانشجو بايد اخذ و بگذراند به همراه پيش نياز ها و همنيازها در اين برنامه وجود دارد.
منابع درسي جدولي است كه منبع درسي همه واحدهاي مصوب رشته را نشان مي دهد و شما بايد با توجه به واحدهاي ترم اول منبع درسي آن را نيز يادداشت نماييد. در منابع درسي بايد به ستون شرح پيوست دقت نماييد و مطلع شويد چه قسمتهايي از كتاب را بايد مطالعه نماييد و چه قسمتهايي حذف مي باشد.
مرحله ششم: انتخاب واحد
پس از پرداخت شهريه و گرفتن برنامه هشت ترمه، از مسير زير نسبت به انجام مرحله انتخاب واحد در سيستم گلستان اقدام نماييد و واحدهاي ترم يك را ثبت نماييد. ثبت نام ==> عمليات ثبت نام ==> "ثبت نام اصلي" اگر در اين مرحله به مشكلي برخورد نموديد و يا سئوالي داشتيد و يا ظرفيت گروه هاي درسي تكميل بود مي توانيد در گروه دانشجويي در سروش سئوال خود را مطرح و پاسخ را دريافت نماييد.
  • زمان انتخاب واحد دانشجویان از تاریخ 08/7/1400 می باشد.
  • در دانشگاه پيام نور استان يزد كلاسهاي به صورت تجميع شده در استان برگزار مي گردد بنابراين شما فقط مجاز به انتخاب دروسي هستيد كه در مقابل آنها يكي از مراكز استان يزد نوشته شده است. برخي از دروس نيز با اصفهان ارائه شده است. بنابراين اگر درسي از دروس شما از يكي از مراكز اصفهان ارائه شده باشد مي توانيد اخذ نماييد. در صورتي كه در هنگام اخذ دروس با پيغام خطا مواجه شديد در گروه پرسش و پاسخ دانشجويي مطرح نماييد.
  • دانشجوياني كه تمايل دارند به مركز يا واحد ديگري مهمان موقت ترمي و يا مهمان دائم شوند قبل از انتخاب واحد بايد درخواست خود را در سيستم گلستان از مسير دانشجو ==> درخواستها ==> درخواست مهمان موقت (يا دائم) به مراكز و واحدهاي داخلي ثبت نمايند و منتظر تأييد مركز مبدأ و مركز قصد شوند و بعد از اطمينان از تأييد مهماني آنها انتخاب واحد نمايند.
  • با توجه به تحصیل غیرحضوری در نیمسال اول 1401-1400، نیاز به مهمان شدن دانشجو در نیمسال مذکور نمی‌باشد اما در صورت تقاضا جهت اخذ دروس عملی و مهمان شدن، دانشجویان می‌توانند از تاریخ 08/7/1400 تقاضای مهمان خود را در سامانه جامع گلستان ثبت نمایند.
  • پذیرفته‌شدگانی که درس‌های گذرانده در دوره‌های کاردانی و کارشناسی مورد تائید دارند و متقاضی تطبیق واحد هستند،  قبل از انتخاب واحد بايد تقاضای کتبی و ریزنمرات تائید شده خود را به آموزش مرکز/ واحد ارائه کنند كه در مرکز/واحد رسیدگی شود. شایان ذکر است مدرک کاردانی دانش‌آموختگان دوره‌های کاردانی پیوسته (فاقد مدرک پیش‌دانشگاهی)، به جای مدرک پیش‌دانشگاهی ملاک عمل واقع مي شود. بدیهی است واحدهای گذرانده شده در دوره کاردانی این دسته از داوطلبان قابل معادلسازی نمی‌باشد.
مرحله هفتم: شركت در كلاسها
كلاسهاي دانشگاه پيام نور به صورت غيرحضوري و از طريق نرم افزار ادوبي كانكت برگزار مي گردد. كلاسها و امتحانات پايان ترم در سامانه ريلاين به آدرس http://lms.yazd.pnu.ac.ir برگزار مي گردد.
شركت در كلاسها در دانشگاه پيام نور براي واحدهاي تئوري اختياري مي باشد ولي در كلاسهاي عملي بايد شركت نماييد. كلاسهاي عملي با توجه به ماهيت درس، قابليت الكترونيكي شدن و يا شرايط كرونايي كشور يا به صورت الكترونيكي و يا حضوري برگزار مي گردد.در صفحه آموزش الكترونيكي در صفحه اصلي سايت دانشگاه توضيحات كاملتري در خصوص شركت در كلاسها دريافت خواهيد نمود.
شايان ذكر است كلاسها و امتحانات دروسي كه از اصفهان انتخاب واحد نموده ايددر سامانه ريلاين اصهفان به آدرس زير برگزار مي گردد.   http://lms.isfahan.pnu.ac.ir
مرحله هشتم: شركت در امتحانات پايان ترم و ميان ترم
در سيستم آموزشي پيام نور نمره كليه دروس شامل 8 نمره ميان ترم و 12 نمره پايان ترم مي باشد. نحوه آزمون ميان ترم و چگونگي محاسبه نمره آن در اختيار استاد است و مي تواند آزمون بگيرد و يا به صورت تحقيق ميداني و يا ساير روشهاي مدنظر اساتيد باشد. چنانچه دانشجويي در آزمون ميان ترم شركت نكند و يا تكليف مربوط به ميان ترم را به استاد ارائه نكند نمره پايان ترم وي براساس 20 محاسبه خواهد شد. آزمونهاي ميان ترم و پايان ترم در سامانه ريلاين (سامانه كلاسها) برگزار مي گردد. در صفحه امتحانات پايان ترم در صفحه اصلي سايت دانشگاه توضيحات كاملتري در خصوص  امتحانات دريافت خواهيد نمود.
موفق و سربلند باشيد