|
-
1402/11/14 شنبه
براي مهمان شدن نياز به مراجعه حضوري مي باشد؟
- خير. شما مي توانيد از طريق سيستم گلستان قسمت دانشجو--درخواستها-- درخواست مهمان شدن در مراكز داخلي درخواست خود را ثبت نماييد. مركز اوليه شما و سپس مركز مقصد تاييد نمايند. در سرترم شما نام مركزي كه مهمان شده ايد ظاهر مي شود در اين صورت مي توانيد انتخاب واحد خود را انجام دهيد.
|
|
|
|
|
|
-
1402/11/14 شنبه
براي سازمان محل كارم نياز به تاييديه مدرك دارم چه اقدامي بايد انجام دهم؟
- در پايين مدرك شما QR كد وجود دارد كه مي توانيد با تلفن هوشمند اسكن نموده و كد صحت اعلام شده را يادداشت نماييد. در سايت سازمان امور دانشجويان (سجاد) به آدرس portal.saorg.ir منوي خدمات -- استعلام كد صحت تاييديه مدرك خود را دريافت نماييد.
اگر مدرك شما قبل از سال 1402 صادر شده است و كد صحت را ندارد دو راه پيش پاي شماست؟
1- تماس با دانشگاه و اخذ كد صحت 24 رقمي
2- ثبت نام در سايت سجاد و ورود به كاربري خود و دريافت كد صحت از منوي خدمات
|
|
|
-
1402/11/14 شنبه
آيا در دانشگاه امكان انتخاب واحد و انجام ساير امور آموزشي سيستمي وجود دارد؟
- بله. براي انجام راحت تر امور آموزشي دانشجو كه وظيفه خود اوست مانند انتخاب واحد، اخذ برنامه درسي، منابع درسي، ديدن نمرات، پرداخت شهريه، انتخاب گرايش، درخواست وام دانشجويي و .... در دانشگاه سيستم هايي متصل به اينترنت آماده شده است كه دانشجو مي تواند مراجعه و استفاده نمايد و در همان محل از كمك كارشناسان نيز بهره منده شده و مشكلات خود را حل نمايد. ضمن اينكه استفاده از دستگاه كپي و چاپگر نيز وجود دارد ولي مشمول پرداخت هزينه اي كمتر از كافي نت هاي سطح شهر مي باشد.
|
|
|
-
1401/8/16 دوشنبه
نرم افزار امتحانات الكترونيكي كه در دانشگاه به صورت حضوري برگزار مي شود چيست؟
- نام اين نرم افزار ساد است. نام كاربري شماره دانشجويي و رمز كد ملي شماست. بعد از وارد كردن نام كاربري و رمز و انتخاب گزينه ورود نام امتحاني كه در آن تاريخ و ساعت و همچنين اطلاعات شما نمايش داده مي شود در پايين صفحه بايد گزينه "اطلاعات مورد تاييد اينجانب است" را تيك بزنيد تا دكمه ورود به آزمون فعال شود به محض ورود به آزمون زمان شما محاسبه مي شود و با پايان يافتن وقت، صفحه آزمون به صورت خودكار بسته مي شود. اگر قبل از اتمام وقت آزمون همه سئوالات را پاسخ داديد بايد گزينه پايان آزمون را كليك كنيد تا از صفحه امتحان خارج شود و بلافاصله نمره شما از 12 نمايش داده ميشود. در نرم افزار ساد دانشجو فقط 15 دقيقه مي تواند تأخير داشته باشد و بعد از اين زمان امكان ورود به آزمون را نخواهيد داشت. در صفحه آزمون امكاناتي مانند ماشين حساب، برگه يادداشت و پيوست (بسته به شرايط و مجوزهاي امتحان) وجود دارد.
|
|
|
-
1401/7/6 چهارشنبه
براي يك سازمان گواهي اشتغال به تحصيل نياز دارم چه اقدامي بايد انجام دهم؟
- در سايت گلستان در منوي دانشجو-- درخواستها گزينه درخواست گواهي اشتغال به تحصيل وجود دارد. اين درخواست را انجام داده و تاييد نماييد و براي پيگيري درخواست مي توانيد با كارشناس رشته خود تماس بگيريد. بعد از تاييد كارشناس و رياست دانشگاه گواهي اشتغال به تحصيل به صورت امضا شده و شماره شده از كاربري دانشجو قابل چاپ و ارائه به سازمانهاي مختلف مي باشد. در صورتي كه سازمان مقصد اعلام كرد اين گواهي نياز به مهر دارد دانشجو براي ممهور نمودن آن بايد به دانشگاه قسمت دبيرخانه مراجعه نمايد.
|
|
|
-
1401/7/6 چهارشنبه
كتابهاي درسي را از كجا مي توانم تهيه كنم؟
- دانشگاه پيام نور يك دانشگاه منبع محور مي باشد بدين مفهوم كه اساتيد اجازه معرفي منبع خاصي را ندارند و سازمان مركزي به صورت متمركز براي كل كشور منابع را معرفي مي نمايد و در آغاز هر ترم در سايت pnu.ac.ir درج مي شود. ضمن اينكه دانشجو بعد از انتخاب واحد با اخذ گزارش 101 مي تواند از عنوان و نام نويسنده كتابهاي خود مطلع شود. براي تهيه منابع چندين راه وجود دارد:
1- امانت از كتابخانه هاي هر مركز
2-تهيه فايلهاي پي دي اف كتابها از اينترنت
3-نصب برنامه طاقچه و خريد فايلهاي مورد نياز
4-خريد از فروشگاه اينترنتي پيام نور به آدرس digibook.pnu.ac.ir و دريافت كتب با 20 درصد تخفيف
5-خريد از فروشگاه هاي حضوري در سراسر كشور.
6-امانت از دانشجوياني كه قبلا اين درس را اخذ و گذرانده اند.
|
|
|
-
1401/7/6 چهارشنبه
به جز امور آموزشي در دانشگاه چه فعاليتهاي ديگري انجام مي شود؟
- در دانشگاه واحدي به نام واحد فرهنگي وجود دارد كه فعاليتهاي قرآني، بسيج، كانون هلال احمر، ورزشي و ... را انجام ميدهد. در قسمت آلبوم تصاوير در صفحه اصلي پورتال مي توانيد عكسهاي فعاليتهاي قبلي را مشاهده نماييد. جهت عضويت در هر يك از كانونهاي زيرمجموعه آن با واحد مربوطه تماس بگيريد. در صفحه اصلي پورتال صفحه تماس با ما نام مسئول و اطلاعات تماس درج شده است.
|
|
|
-
1401/7/6 چهارشنبه
آيا مي توانم بيشتر از واحدهاي درج شده در هر ترم در ليست ارائه دروس انتخاب نمايم؟
- بله. تعداد واحدهاي اخذ شده توسط هر دانشجو بستگي به معدل ترم قبل دارد. اگر معدل كمتر از 12 باشد حداكثر 14 واحد مي تواند اخذ نمايد و اگر معدل بين 12 و 16.99 باشد تا 20 واحد و معدل هاي بالاي 17 نيز مي توانند تا 24 واحد اخذ نمايند. دانشجو بايد اول واحدهاي ترم مورد نظر را طبق ليست ارائه دروس انتخاب نمايد و سپس در صورت تمايل از ترم هاي بعد دروسي كه پيش نياز آن را گذرانده است انتخاب نمايد.
|
|
|
-
1401/7/6 چهارشنبه
چگونه از واحدهاي گذرانده شده خودم اطلاع يابم؟
- در سايت گلستان قسمت اطلاعات جامع آموزشي مشخص مي كند در هر ترم شما چه درسي را با چه نمره اي اخذ نموده ايد. ضمناً در گزارش 272 ليست كليه دروسي كه شما بايد پاس نماييد درج شده است در اين گزارش در مقابل دروسي كه موفق به گذراندن آنها شده ايد نمره و ترم اخذ درج شده است.
|
|
|
-
1401/7/6 چهارشنبه
از كجا بدانم در هر ترم بايد چه واحدهايي را انتخاب نمايم؟
- دانشجو موظف است در سايت pnu.ac.ir قسمت آموزش (گزينه برنامه ريزي آموزشي براي مقطع كارشناسي و گزينه تحصيلات تكميلي براي مقطع كارشناسي ارشد) ليست ارائه دروس رشته خود را اخذ و در نزد خود نگه دارد. هر ترم طبق اين جدول انتخاب واحد نموده و در پايان ترم واحدهايي را كه موفق به گذراندن آنها مي شود علامت زده و در ترم بعد با توجه به اين ليست انتخاب واحد نمايد.
|
|
|
-
1401/7/6 چهارشنبه
براي انجام امور فارغ التحصيلي بايد با چه كسي هماهنگ نمايم؟
- در مرحله اول در سايت گلستان قسمت پيش خوان خدمت درخواست تسويه حساب خود را ثبت نموده و براي حضور در دانشگاه و تحويل مدارك با كارشناس رشته هماهنگ نماييد. ساير امور به صورت سيستمي به افراد و ساير كارشناسان ارجاع داده مي شود. نام و شماره تماس كارشناس رشته در صفحه تماس با ما در صفحه اصلي بالاي سايت درج شده است.
|
|
|
-
1401/6/22 سهشنبه
براي صادر شدن دانشنامه چه اقدامي بايد انجام دهم؟
- دانشنامه همان مدرك اصلي مي باشد كه در مقابل دريافت گواهي موقت به دانشجو داده مي شود. صدور دانشنامه در اختيار واحد فارغ التحصيلان مي باشد.براي درخواست صدور دانشنامه بايد در گلستان در قسمت پيش خوانت خدمت درخواست صدور دانشنامه را داد و در همان قسمت و يا به صورت تلفني با مسئول فارغ التحصيلان پيگير ساير امور بود.
صدور دانشجو مبتني بر درخواست دانشجو مي باشد و بدون درخواست قابل انجام نيست. يك سال بعد از تاريخ فارغ التحصيلي دانش آموخته مي تواند درخواست صدور دانشنامه را صادر نمايد. به دليل ادامه تحصيل در مقطع بالاتر و يا مشغول به كار و با ارائه نامه مي تواند قبل از اين زمان درخواست دانشنامه بدهد.
|
|
|
-
1401/6/22 سهشنبه
دانشجوي ترم آخر هستم و سيستم به من اجازه انتخاب واحد نمي دهد چه كنم؟
- دانشجويان ترم آخر نياز به مجوزهايي مانند تداخل امتحاني، عدم رعايت پيش نياز، رعايت نكردن حداقل و يا حداكثر واحد قابل اخذ، اخذ بيش از دو عنوان معارفي مجاز و .... دارند كه بسته به شرايط هر دانشجو متفاوت خواهد بود. اين دسته از دانشجويان بايد قبل از انتخاب واحد در پيش خوان خدمت دانشجو درخواست ترم اخري را ثبت كنند و مجوزهايي كه نياز دارند را نوشته و براي كارشناس رشته ارسال نمايند.
|
|
|
|
-
1401/2/24 شنبه
نام كاربري و رمز براي ورود به سامانه آزمونها چيست؟
- نام كاربري و رمز براي ورود به سامانه آزمونهاي ميان ترم lms.yazd.pnu.ac.ir شماره دانشجويي و كدمليaA است. نام كاربري و رمز براي آزمونهاي الكترونيكي دروس تخصصي كه به صورت حضوري در دانشگاه برگزار مي گردد شماره دانشجويي و كد ملي مي باشد.
|
|
|
-
1401/2/24 شنبه
وضعیت امتحانات پایان ترم چگونه است و به چه نحوی برگزار می گردد؟
- 1 –آزمون کلیه دروس با منبع در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد در داخل و خارج از کشور به صورت حضوری در مراکز/واحدها و متمرکز توسط مرکز سنجش و آزمون برگزار خواهد شد. دروس عمومي به صورت غيرحضوري و درسايت lms.yazd.pnu.ac.ir و به صورت متمركز توسط مركز سنجش و آزمون دانشگاه برگزار مي شود.
2- آزمون مقطع دکتری به صورت حضوری و توسط مراکز مجری اجرا خواهد شد.
در هر ترم امكان دارد شرايط متفاوت باشد دانشجو بايد به اطلاعيه هايي كه دانشگاه در سايت دانشگاه و يا گروه ايتا قرار مي دهد توجه نمايد.
|
|
|
|
-
1400/1/17 سهشنبه
در سامانه کلاسها برخی از دروس من دوبار با دو کد مختلف ثبت شده است دلیلش چیست؟
- کلاسهای برخی از دروس شما با دروس سایر رشته ها که هم منبع بوده است با هم برگزار می گردد. در این موارد کدی که در برگه انتخاب شما است در سامانه کلاسها کلاس ندارد ولی کد دیگری که برای سایر رشته هاست کلاس دارد و به شما اجازه داده شده است در کلاسهای ان درس شرکت نمایید. استاد، سئوالات امتحاني و تاريخ امتحان هر دو درس یکی است.
|
|
|
|
|
-
1399/9/22 شنبه
تاریخ امتحانات پایان ترم را از کجا به دست آورم؟
- در سیستم گلستان گزارش 101 در زمانی که انتخاب واحد هنوز برای دانشجویان باز است و یا گزارش 423 از زمانی که ثبت نامها قطعی می شود .
در گزارش 428 هم که به کارت ورود به جلسه معروف است تاریخ امتحانات وجود دارد.
دسترسی به گزارشات 423 و 428 در صورت پرداخت شهریه امکان پذیر است.
|
|
|
-
1399/6/16 یکشنبه
رمز ورود به گلستان را فراموش کرده ام چه اقدامی می توانم انجام دهم؟
- در صورتی که تنظیمات بازیابی مربوط به کلمه عبور را در سیستم گلستان انجام نداده باشید تنها راه بازیابی رمز عبور در گلستان مراجعه به کارشناس رشته در مرکز می باشد. راهنمای انجام تنظیمات مربوط به بازیابی رمز عبور توسط دانشجو در صفحه اصلی سایت پایین صفحه در منوی راهنماهای مورد نیاز قابل دریافت است.
|
|
|
-
1399/6/16 یکشنبه
چگونه می توانم متوجه شوم چه درسهایی را گذرانده و کدام را باید بگیرم؟
- از سامانه گلستان گزارش 272 را اخذ نمایید و با برنامه هشت ترمه رشته که در سایت pnu.ac.ir قسمت برنامه ریزی آموزشی موجود می باشد مقایسه نمایید. در این گزارش دروسی که در مقابل آن نوشته شده مصوب و نمره دارد شما گذرانده اید و دروسی که نمره ندارد باید اخذ نموده و پاس کنید.
|
|
|
|
|
-
1399/6/16 یکشنبه
برنامه کلاسی را از کجا دریافت نمایم؟
- در گزارش 101 كه در زمان انتخاب واحد از سيستم گلستان اخذ نموده ايد برنامه كلاسي درج شده است. اگر تاريخ كلاسها خالي باشد بيانگر اين مطلب است كه برنامه كلاسي اين درس هنوز آماده نشده است به محض ثبت شدن براي شما در گلستان قابل مشاهده خواهد بود. اگر درس به صورت مجازي ارائه شده است (زير گروه 90 به بالا) در سايت lms نيز تاريخ كلاسها درج مي شود.
|
|
|
-
1399/6/16 یکشنبه
کلاسها چگونه برگزار می گردد؟
- در هر ترم بسته به شرايط پيش آمده و تصميم سازمان مركزي متفاوت خواهد بود. جهت اطلاع از وضعيت تشكيل كلاسهاي ترم جاري به صفحه آموزش الكترونيكي سايت دانشگاه مراجعه نماييد.
|
|
|
|
|
-
1399/2/5 جمعه
براي شركت در كلاس به چه امكانات سخت افزاري نياز است؟
- در صورت استفاده از كامپيوتر شخصي بايد حتما وسيله صوتي مناسبي داشته باشيد اسپيكر براي شنيدن صداي استاد و اگر خواسته باشيد شما نيز صحبت نماييد يك ميكروفن و يا هنذفري لازم است. در لب تاپ اين وسايل نياز نمي باشد.
|
|
|
-
1399/2/5 جمعه
نسخه نرم افزار acobe connect مهم است؟
- بله. براي شركت در كلاسهاي مجازي بايد ازنسخه اي از نرم افزار استفاده نماييد كه لينك دانلود آن در صفحه آموزش الكترونيكي دانشگاه موجود است.
|
|
|
|
-
1399/2/5 جمعه
آيا دانشگاه خدمات كامپيوتري براي حل مشكل نرم افزاري دانشجويان دارد؟
- بله. دانشجو مي تواند بعد از مطالعه راهنماهاي موجود در سايت دانشگاه با عضويت در گروه پرسش و پاسخ دانشگاه كه لينك آن در صفحه آموزش الكترونيكي دانشگاه موجود است طرح پرسش نمايد و در صورتي كه با توضيحات كارشناسان مربوطه مشكل آنها برطرف نشد نرم افزار anydesk را بر روي سيستم خود نصب نمايد و با كارشناس هماهنگ نمايد. در اين صورت كارشناس به سيستم او وصل و مشكل را برطرف خواهد نمود.
|
|
|
|
|
-
1399/2/5 جمعه
براي خروج از كلاس مجازي چه بايد كرد؟
- وقتي كلاس از نظر استاد به پايان رسيده باشد گزينه مربوط به اتمام كلاس را در كاربري خود انتخاب مي كند و كليه دانشجويان از كلاس خارج مي شوند. اما اگر قبل از اتمام كلاس دانشجويي بخواهد از كلاس خارج شود اگر از سيستم استفاده مي كند بايد گزينه exit از منوي meeting را انتخاب كنيد و در موبايل گزينه logout را انتخاب نماييد.
|
|
|
-
1399/2/5 جمعه
چگونه مي توانيم به محتواي درسي دسترسي داشته باشيم؟
- منبع دروس در كلاسهاي مجازي همان است كه در پورتال دانشگاه به ادرس pnu.ac.ir قسمت برنامه ريزي آموزشي اشاره شده است. البته اسايتد فايل الكترونيكي كتابها، خلاصه، پاورپوينت و يا دستنوشته هايي براي دروس خود تهيه نموده اند كه از طريق كلاس مجازي و يا گروه هاي اجتماعي در پيام رسانها در اختيار دانشجويان قرار خواهند داد. اما اصل منبع طراحي سئوالات پايان ترم همان منبع درسي اعلام شده است.
|
|
|
-
1399/2/5 جمعه
آموزش الكترونيكي به چه معناست؟
- آموزشهايي كه به صورت غيرحضوري و با استفاده از وسايل ارتباط جمعي نظير راديو، تلويزيون، اينترنت انجام گيرد آموزش الكترونيكي محسوب مي شوند اما در دانشگاه آموزش الكترونيكي صرفا منظور استفاده از بستر اينترنت نظير تشكيل كلاسهاي مجازي و ايجاد گروه در شبكه هاي مجازي است. البته بسترهايي مانند ايميل و پيامك نيز به كمك آموزش خواهند آمد.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
1399/2/2 سهشنبه
ليست حذفيات هر درس را از كجا بايد متوجه شوم؟
- در سايت دانشگاه به نشاني www.pnu.ac.ir پايين صفحه در قسمت آموزش گزينه برنامه ريزي آموزشي را كليك نموده و بعد از يافتن رشته خود فايل منابع درسي را باز كنيد و در ستون شرح پيوست حذفيات هر درس نوشته شده است.
|
|
|
-
1399/2/2 سهشنبه
تجميع دروس به چه معناست؟
- در واحد ابركوه كلاسهاي برخي از دروس با ساير مراكز استان تجميع شده است بدين معني است كه كلاسهاي دانشجويان هر دو مركز با هم و توسط يكي از اساتيد آنها تشكيل مي شود و تعداد دانشجويان در آن درس در هر دو مركز جمع مي شود.
|
|
|
-
1399/2/2 سهشنبه
چگونه از نام اساتيد درس هاي خود مطلع شوم؟
- در سيستم گلستان قسمت اطلاعات جامع دانشجو بر روي هر درس كليك نماييد نام استاد نمايش داده مي شود. اگر در زمان انتخاب واحد قرار داشته باشيم گزارش 101 را اخذ نماييد.
|
|
|
|
|
|
|
1 |