امور آموزشي

1401/6/2 چهارشنبه
مجوز اعطای مرخصی تحصیلی بدون احتساب سنوات و بدون پرداخت شهریه به آن دسته از دانشجویان مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد ورودی سال تحصیلی 1399-1398 و قبل از آن که در موعد مقرر برای ثبت نام مراجعه نکرده اند

.

  1. نیمسال های عدم مراجعه دانشجویان بر اساس پیوست شماره 1 آیین نامه آموزشی مقطع کارشناسی مصوب جلسه مورخ 20/12/1391 شورای دانشگاه و آیین نامه مقطع کارشناسی ارشد مصوبه مورخ 11/11/1394 شورای دانشگاه بررسی و ملاک عمل قرار گیرد.
  2. لغو عدم مراجعه دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می کنند تابع مقررات اعلام شده از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا است و نمی توانند از تسهیلات مصوبه مزبور استفاده کنند.
  3. لغو عدم مراجعه دانشجویان غیرایرانی داخل کشور تابع مقررات اعلام شده از سوی سازمان امور دانشجویان و وزارت کشور است و نمی توانند از تسهیلات این مصوبه استفاده کنند.
  4. دانشجویان انصراف از تحصیل / اخراجی / معرفی به نظام وظیفه در تعریف دانشجوی عدم مراجعه قرار نمی گیرند.
  5. لغو عدم مراجعه پذیرفته شدگانی که تا کنون در دانشگاه ثبت نام نکرده اند مطابق مقررات بلامانع است.
  6. برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد شیوه آموزشی پژوهشی که در مرحله پایان نامه هستند، از زمان اولین نیمسال اخذ پایان نامه به مدت حداکثر سه نیمسال با رعایت مقررات مربوط با احتساب در سنوات و پرداخت شهریه محاسبه می شود و برای نیمسال های پس از آن، عدم مراجعه محسوب می شود و می توانند از تسهیلات مصوبه مزبور استفاده کنند.
  7. دانشجویانی که در یک نیمسال تحصیلی ثبت نام / انتخاب واحد / مرخصی تحصیلی اخذ کرده اند و پس از آن، تحصیل را رها کرده اند نیمسال مذکور عدم مراجعه محسوب نمی شود.
  8. با عنایت به آیین نامه های آموزشی، لغو عدم مراجعه در طول تحصیل فقط برای یکبار امکان پذیر است. در مواردی که لغو عدم مراجعه بیش از یکبار است، لازم است مجوز آن در شورای آموزشی استان بررسی و تصمیم گیری شود.
  9. به منظور اعمال سرترم بدون احتساب سنوات و بدون احتساب شهریه لازم است هر استان از طریق مدیر امور مالی آن استان نسبت به اعمال سرترم مذکور و در نهایت انتخاب واحد برای دانشجویان لیست مذکور اقدام نماید.

 
امتیاز دهی